fredag 10 april 2015

Månadssammanfattning:Februari & Mars

Då var det redan april.Herregud, vad tiden går fort.Jag räknade ut att det bara är tio veckor kvar till midsommar.

Då jag inte gjorde någon månadssammanfattning i februari, gör jag här en gemensam sammanställning för februari och mars.

Lästa böcker i februari:
Så tuktas en svinpäls - Pia F Davidsson (ej med på bild)
Stjärnor utan svindel - Louise Boije af Gennäs
1989- att leva eller överleva - Linda Skugge & Sigrid Tollgård
Väldigt sällan fin - Sami Said

Lästa böcker i mars:
Kaninhjärta - Kristin Ljungqvist
Låt vargarna komma - Carol Rifka Brunt
Du vet var jag finns - Rachel Cohn (ej med på bild)


Antal lästa böcker: 7 stycken.Jag har varit inne i en rejäl lässvacka och läst flera böcker som jag har blivit rejält besviken på.

Antal lästa sidor: 2040 sid
Antal böcker på engelska: Ingen. Det får det bli ändring på!
Bästa boken: Kaninhjärta. Överlägset bäst.
Böcker jag kommer läsa om: Kaninhjärta, Låt vargarna komma.
Status i utmaningarna: Både Linda Skugge,Louise Boije af Gennäs och Kristin Ljungqvist ingår i min boktolva, så jag kan pricka för de tre författarna där.Förutom de tre är även Sami Said, Pia F Davidsson och Carol Rifka Brunt, författare som jag inte har läst något av tidigare. En av mina utmaningar för i år är att läsa författare som är nya för mig.

Slutsats: Jag har varit inne i en lässvacka på grund av andra saker i privatlivet som har stulit min tankeverksamhet. Dock har både Kaninhjärta och Låt vargarna komma varit riktigt bra.Under april månad satsar jag på att läsa mer!
Jag är dock stolt över att jag har läst så många för mig nya författare under februari och mars.

Nästa månad: Jag siktar på att läsa fler böcker än vad jag hann med under februari och mars. Jag ska även för första gången sedan jag var i åttaårsåldern, prova att läsa serier. Jag har blivit tipsad om Liv Strömqvists Kunskapens frukt på instagram och har införskaffat den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar