tisdag 19 maj 2015

En favorituggla och en minigris

Veckans tema hos Kulturkollo är djur i alla dess former, och veckans fråga är:

Vilket är ditt fiktiva favoritdjur?

Mitt fiktiva favoritdjur från en bok är Harry Potters uggla Hedwig. Jag har alltid tyckt väldigr mycket om fåglar av alla de slag och ugglor tycker jag är väldigt vackra. Det jag gillar med Hedwig är att hon är vid Harrys sida under hela tiden, men hon tar inte så stor plats, utan finns bara där. Dessutom är det en motvikt till dagens användande av mobiltelefoner att det är ugglorna som kommer med posten.

Mitt favoritdjur från filmer är minigrisen Babe från filmen om Babe-den modiga lilla grisen. Jag har alltid tyckt mycket om minigrisar och har funderat på att skaffa en, men det kan nog bli lite svårt att ha en minigris i en lägenhet.




8 kommentarer:

  1. Åh Babe var det länge sedan jag tittade på. Det kanske jag borde göra igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev också sugen på att se om den...

      Radera
  2. Försök säga till dagens ungdomar som läser Harry Potter att det vore bra om man kunde byta ut mobiltelefonerna mot ugglor! :))

    SvaraRadera
  3. Hedwig var ju faktiskt jättegullig!

    SvaraRadera
  4. ugglor gillar jag också. får kanske läsa Harry Potter bara för det.

    SvaraRadera
  5. Jag hade gärna haft en brevuggla :)

    SvaraRadera
  6. Hedwig gillar jag med, även om jag än så länge bara läst två böcker om Potter. Babe är också en charmig och söt karaktär =)

    SvaraRadera