lördag 30 maj 2015

Författarpodden

Jag vill passa på att tipsa om en väldigt bra podcast; författarpodden med författarna Frida Skybäck och Agnes Hellström. De samtalar i varje avsnitt om skrivande och om olika saker som rör författarskapet. Några av ämnena som har avhandlats är hur man skapar trovärdiga karaktärer, hur skrivkramp kan botas och vad som inspirerar till skrivande. Jag blir alltid väldigt motiverad till att skriva när jag lyssnar på den här podden.

Jag rekommenderar framförallt att lyssna på den här podcasten om du är intresserad av att skriva. Dock behöver man inte vilja skriva en bok. Jag själv skriver noveller, mer för skrivbordslådan än för bokförlag, men Agnes och Frida  inspirerar att skriva vidare.

Frida Skybäck har skrivit flera böcker, bland annat en trilogi om de tre systrarna Stiernfors, som utspelar sig i Lund på 1800-talet. Första delen i serien heter Norrsken. Läs mer om Frida här.

Agnes Hellström har bland annat skrivit boken Ränderna går aldrig ur som är en delvis självupplevd bok om hur det var att gå på internatskolan Sigtuna Humanistiska läroverk i Sverige på 90-talet. Läs mer om Agnes här.

Bilden är lånad från Agnes hemsida. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar