fredag 1 maj 2015

Stieg Larsson marathon

Igår kväll firades Valborg med ett Stieg Larsson - filmmarathon. Dock hanns inte alla filmerna med, utan det fortsätter ikväll.

Dessa filmer är några av de få filmer jag vet som håller en hyfsad nivå med böckerna, även om böckerna är bättre. Oftast när det görs film av böcker blir jag brsviken, men de här filmerna tycker jag om. Jag har sett dem väldigt många gånger.  Jag tycker bäst om filmen som baseras på den sista boken i trioligin; Luftslottet som sprängdes, då de har lyckats komponera historien så det blir ett driv i den. Tredje boken var den bok jag tyckte sämst om, för att det var så mycket historia om vad som hade hänt tidigare och alldeles för långa personbeskrivningar. Den bok jag tycker bäst om, är den andra boken: Flickan som lekte med elden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar