fredag 12 juni 2015

Höstens nyheter från Gilla förlag

Jag såg på Gilla Förlags instagram att de visade några av sina nyheter som utkommer i höst. Alla tre böckerna nedan har enligt mig, väldigt fina omslag:

Mia Öström kommer ut med sin första ungdomsbok; Skuggsommar. Tidigare har hon skrivit barnböcker och en roman för vuxna.



Mats Söderberg ligger bakom succéboken Ramona.



Den här boken är jag väldigt sugen på att läsa; Vad gör man inte av Maja Hjertzell. Boken handlar om tre vuxna syskon som återförenas för att fira sin mammas födelsedag.



Författaren Rainbow Rowell ligger bakom Eleanor & Park samt Fangirl. Jag har läst båda böckerna och tyckte om dem. Jag vet inte riktigt om jag vill läsa den här, jag tyckte inte handlingen var så väldigt intressant. Boken handlar om en kvinna som lever i ett olyckligt äktenskap. När hennes make åker bort och hon ringer honom, har tiden spolats tillbaka och hon samtalar ned sin man som han var för tjugo år sedan och hon får då en chans att ställa allt till rätta.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar