lördag 18 juli 2015

Bokleverans!

Idag har jag varit och hämtat ett bokpaket som jag har längtat efter väldigt länge. I paketet låg fem böcker som alla ska bli spännande att läsa.

Det här är vad som låg i paketet:



Lola and the boy next door - Stephanie Perkins:
En ny familj flyttar in i huset bredvid där sjuttonåriga Lola bor med sin familj. Även om Lola redan har en pojkvän, dras hennes uppmärksamhet mer och mer mot den jämnårige pojken som numera bor granne med henne.

Isla and the happily ever after - Stephanie Perkins:
Isla har länge varit förälskad i Josh, en gåtfull kille som är väldigt duktig på att teckna. Efter sommarlovet har Isla och Josh ett förhållande, men när skolan börjar igen, stöter de på flera problem, både tillsammans och var och en. Den här boken är precis som Lola and the boy next door, skriven av Stephanie Perkins, som även skrev Anna and the french kiss.

All the bright places - Jennifer Niven:
Den här boken fick jag upp ögonen för under en omgång av En smakbit på söndag. Dock minns jag tyvärr inte vem det var som hade den smakbiten, då hade jag självfallet skrivit det här. Boken handlar om Theodore Finch som är besatt av döden och på ständig jakt efter att hitta nya sätt att ta livet av sig på. På samna skola går Violet Markham, som lever som i ett mörker efter att hennes syster har omkommit i en tragisk olycka. De båda ungdomarna träffas när de båda samtidigt planerar att hoppa från ett högt torn och ingenting blir därefter sig likt.

Looking for Alaska - John Green: 
Ytterligare en John Green-bok till min samling! Den här boken läste jag en recension på hos Bokzoem och blev efter det sugen på att läsa den. Boken handlar om Miles, som inte har en enda vän. När han ska börja high school, väljer han därför att börja på en internatskola, för att träffa nya människor. Han får direkt en vän i sin nya rumskompis och han blir förälskad i en tjej som heter Alaska. Alaska som redan har en pojkvän, är hemlighetsfull och har hela studentrummet fullt av böcker.

Livets outgrundliga mysterier - Benjamin Alire Saenz:
Den här boken har hyllats på många bokbloggar och jag kände att jag vill läsa den, framförallt efter att ha läst Johannas tankar kring boken. Handlingen kretsar kring femtonåriga Aristotle som är trött på livet i allmänhet. Han har inga kompisar och hemma är det ingen som pratar om någonting; hans bror sitter i fängelse och hans pappa tampas med traumatiska minnen från kriget. Men en dag möter Aristotle Dante, en kille i samma ålder, som älskar att gå barfota, skriva dikter och måla tavlor. De blir vänner och tillsammans med Dante får Aristotle uppleva livets outgrundliga mysterier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar