lördag 25 juli 2015

Looking for Alaska och Ett fall för Vera

Howdie howdie!

Efter att ha sett tv-serien Ett fall för Vera,  som har gått på fredagskvällar på SVT, har jag blivit lite sugen på att läsa Ann Cleaves böcker som serien baseras på. Även om jag tycker serien är lite otäck, skulle jag gärna vilja prova att läsa någon bok. Vid seriens början, hade jag lite svårt för Vera; jag upplevde henne som respektkös mot sina kollegor, men under seriens gång har jag börjat tycka om henne.

Jag såg även att Brenda Bethlyn som gör rollen som Vera, är påtänkt för en roll i Game of thrones. Jag är då den sista personen i världen som vare sig läst böckerna eller sett TV-serien Game of thrones, så jag vet inte vilken roll det är som hon eventuellt ska spela.

Brenda Bethlyn, som gör rollen som Vera


För övrigt har jag precis läst ut Looking for Alaska av John Green, men jag känner att jag vill vänta med att skriva en recension på den, då boken lämnade en del funderingar efter sig.

Då både TFiOS samt Papertowns har filmatiserats, misstänkte jag att Looking for Alaska också ska bli film. Och mycker riktigt; efter lite letande såg jag att den kommer på bio under 2016. Det verkar dock inte finnas någon trailer än, men jag hittade två filmaffischer:




Jag tycker den översta är snyggast, om nu någon som marknadsför filmen, eller någon annan för den delen, efterfrågar min åsikt.

Jag ska också troligtvis gå och se Papertows på bio imorgon, men det är inte helt säkert än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar