onsdag 1 juli 2015

Papertowns

I måndags köpte jag boken Pappersstäder av John Green, eller Papertowns som den heter på engelska. Boken har filmatiserats och filmen har premiär i Sverige den 24 juli. Jag har sett trailern och filmen verkar riktigt bra! Jag ska försöka läsa boken innan premiären och sedan se filmen i sommar.

The fault of our stars ( som heter Förr eller senare exploderar jag på svenska) är en annan bok av John Green som också har filmatiserats. Jag tyckte väldigt mycket om den boken och tyckte även att filmen var helt fantastisk. Och då ska jag tillägga att jag är väldigt svårflörtad när det gäller filmatiseringar av böcker. Jag brukar ofta bli besviken på filmen. Men Papertowns funderar jag starkt på att se på bio. Jag ska läsa boken först och sedan bestämma mig.


Nat Wolf som spelar huvudrollen som Quentin i Papertowns spelade Isaac i The fault in our stars.

Här är trailern till filmen:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar