måndag 27 juli 2015

Uppdatering av Bucketlist 2015

Det går ganska bra med min Bucketlist. Den här veckan har jag varit och hälsat på mina föräldrar utanför Malmköping, och jag lyckats beta av flera punkter på listan:

Besöka Grinda Glasscafé
Grinda Glasscafé är ett ställe utanför Flen i Sörmland, som gör egen glass som är hur god som helst. Jag ville verkligen åka dit förra sommaren, men det blev av någon anledning aldrig av. Den här sommaren blev det dock av. Jag tog en bägare med två kulor; kolagräddglass samt vit chokladglass. Det var hur gott som helst, särskilt kolaglassen.


Gå på stickcafé

Tydligen lite café-tema här:) I torsdags var jag och min mamma på stickcafé i en garnaffär i Malmköping. Det var väldigt trevligt! Vi höll på i två timmar och jag hann virka hur mycket som helst på min virkning jag hade med mig. Dessutom köpte jag garn och beskrivning till en stickad sjal. Den verkar ganska svår att sticka, men en av de äldre damerna som var med och stickade, talade om hur jag skulle göra, och jag hoppas jag fattar. Det återstår att se.

Hon som ägde affären hjälpte även min sexåriga syssling med hans broderi. Jag tycker det är lite coolt att ha en sexårig syssling som gilöar att handarbeta. Det är inte alla killar, eller tjejer heller för den delen, som har det som intresse.
Maria Karlsson's photo.

Jag och en kompis funderar på att gå på stickcafé när det kör igång i höst i närheten av där vi bor.

Grilla marshmallows
I lördags när vi grillade, skulle vi grilla ananas till efterrätt. Då passade jag på att grilla marshmallows också. Jag älskar grillade marshmallows, men har av någon anledning inte ätit det på snart femton år. Smakade bra gjorde det i alla fall.


 
Sitta ute på balkongen en kväll och läsa
 
Det blev altanen och inte balkongen, men det får räknas ändå. Jag var mest fascinerad av att man var tvungen att ha på sig tjocktröja, varma leggings och strumpor för att inte frysa, och då är det ändå mitt i juli.

Såhär var jag klädd under "läskvällen"
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar